Venetie. Onze eerste stop - Reisverslag uit Venetië, Italië van Arthur en Yvon Koutstaal - WaarBenJij.nu Venetie. Onze eerste stop - Reisverslag uit Venetië, Italië van Arthur en Yvon Koutstaal - WaarBenJij.nu

Venetie. Onze eerste stop

Door: Yvon

Blijf op de hoogte en volg Arthur en Yvon

19 Mei 2014 | Italië, Venetië

Na een rustige vlucht kwamen wij aan op het vliegveld van Venetië. Buiten stond de taxi van het hotel klaar en binnen half uur waren wij op onze eerste bestemming. Typisch gebouwd luxe hotel (houten constructie beetje Tirools) en dito restaurant waar we de eerste avond hebben gegeten.
Via het hotel kon je treinkaartjes kopen en hun shuttle bracht je naar het station van ons dorp, Quartro d'Altino. Easy! Zondag dus na treinritje van 25 minuten aangekomen op station Santa Lucia aan het begin van onze bruggentocht. De eerste dag zijn we gemakkelijk over de 60 bruggen geklomen en vandaag zijn we geeindigd op 48! Zondagavond redelijk versleten maar vandaag ook nog vanaf station de 40 minuten extra gelopen naar ons hotel.
Dat had een reden, de supermarkt bezoeken om ingredienten te scoren voor ons avondmaal... Na het ijsje en de pizza (een must als je in Ialie bent) moesten we iets lichtverteerbaars hebben en zo heb ik in onze keuken (lees badkamer) een heerlijke maaltijd te voorschijn getoverd.
Morgenochtend om 12.00 uur rijdt de taxi voor om ons naar de cruiseterminal te brengen. We zijn hier zondag al even geweest en hebben de schepen vandaag ook nog vanuit de trein gezien maar ons schip is nog niet binnen...Spannend!

• 20 Mei 2014 - 08:17

Ineke En Bart:

Gelukkig is dr mevrouw van de VVV mee anders zou die oranje jongen zeker de weg verliezen. Have fun