Ingechecked op de Regal Princess - Reisverslag uit Kérkyra, Griekenland van Arthur en Yvon Koutstaal - WaarBenJij.nu Ingechecked op de Regal Princess - Reisverslag uit Kérkyra, Griekenland van Arthur en Yvon Koutstaal - WaarBenJij.nu

Ingechecked op de Regal Princess

Door: yvon

Blijf op de hoogte en volg Arthur en Yvon

22 Mei 2014 | Griekenland, Kérkyra

Na een taxiritje van half uur met voor ons ondertussen bekende vergezichten (route van de trein) kwamen we aan op de cruiseterminal. Heel soepeltjes de koffers achtergelaten, georganiseerd (jup, Amerikaans) ingecheckt en voor we het wisten waren we al aan bord en konden zelfs al gelijk om 12.30 uur onze hut in. Het ruikt zelfs nog nieuw! Alles ziet er prachtig uit dus gewapend met het fototoestel onze eerste ronde over het schip! Van de 8ste naar de 17de verdieping en buitenlangs ect. helemaal naar de 5de. Omhoog met de lift maar nog helemaal in de ban van de bruggen in Venetie naar beneden (en met regelmaat ook omhoog) met de trap! Van het sportdeck, naar de piazza met zijn zitjes en prachtige trappen. Door de fitnessruimte naar de zwembaden en door de Horizon Court om de lunch te nuttigen. De koffers waren inmiddels in de kamer, dus uitpakken geblazen. Ai, halve koffer vuile kleding... Yvon had de loundryroom al snel gevonden en in bijna geen tijd 2 wassen gedraaid, gedroogd en weggestreken! Ook haar vakantie kan beginnen! Natuurlijk was er de verplichte oefening met het zwemvest waarbij niet Engels sprekende Japanners voor een vrolijke noot zorgde. Ze bleven hun reddingsvest maar aantrekken terwijl het nog niet hoefde, hilarisch... De rest van de avond rondgelopen en gewacht op het vertrek vanuit de haven, werd met vertraging pas om 23.45 uur trossen los en met sleepboten onder begeleiding maar op eigen kracht helemaal door de Grand Canal langs het st. Marcoplein met de gondels. Prachtig gezicht om dit om middennacht met alle lichtjes te zien.
Daar we in tijdzone van Kroatie zouden komen, voor het slapen de klok uurtje vooruit!
Woensdag was een dagje op zee, martini-shake-wedstrijd, champagne art-auction (kunstwerken bekijken, hihi), zonnebaden, omkleden voor de eerste Formalnight (gala) met de bijbehorende fotomomentjes, de Jerseyboys in het theater, komiek op ander stukje en als laatste het casino onveilig gemaakt en er met tientje winst weer vertrokken!
Vandaag was het om 6.30 uur het wekkertje en om 08.30 uur zaten wij al in de bus op Corfu om de toerist uit te hangen. Twee paleizen (op zijn Grieks) bekeken waaronder het vakantieverblijf van Sissi. Na wandeling door Corfu-stad incl. lunch ,oeten we er weer vandoor richting ons schip, volgens de gids nog wel 40 minuten wandelen (kent ze ons tempo nog niet hihi)....