het gaat snel...... - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Arthur en Yvon Koutstaal - WaarBenJij.nu het gaat snel...... - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Arthur en Yvon Koutstaal - WaarBenJij.nu

het gaat snel......

Door: de koutstaaltjes

Blijf op de hoogte en volg Arthur en Yvon

13 Juni 2011 | Spanje, Barcelona

Zaterdagavond dus lekker naar de olympische haven gelopen en de restaurantjes met HEEL veeeel vis bekeken. Het was voor Spaanse begrippen nog vroeg en konden we uit van alles kiezen. Dus na lange tocht besloot Yvon om de Spaanse Chinees uit te proberen (-:.
Het is altijd leuk om uit een Spaanse kaart een lekker Chinees gerecht uit te zoeken. Ondanks dat we niet heel veel specialiteiten hadden uitgekozen had Yvon een Sissende schotel met biefstuk en loempia's vooraf. Arthur had de Peking Eend van het huis en vooraf dim-sum in allerlei vormen.
Was prima eten, de snelheid van het serveren was op zijn Amerikaans, dooreten geblazen. Vervolgens langs het strand, wat er heel gezellig uitzag.
Rondje haven, met 2 super grote jachten van tientallen miljoenen waar de passagiers met dikke limousines werden opgehaald voor een city-trip! Tenslotte weer richting de Rambla om deze bij nacht te bekijken en te zien hoe daar nog steeds allerlei artiesten de mensen vermaken maar er ook nog steeds balletje/balletje wordt gespeeld.
Ook de lookie-lookies zijn er nog; al zijn ze wel wat handiger geworden. Hun kleedje waarop ze van alles te koop aanbieden is voorzien van touwsysteem zodat ze als de politie in aantocht is alles in een klap kunnen opruimen en met een soort van sinterklaaszak op hun rug rennend verdwijnen.
Grappig om te zien hoe de politie soort van kat en muisspel speelt. Aan het einde van de Rambl een taxi gepakt om onze vermoeide ledematen weer in het hotelbed te krijgen.

Zondag na het pakken de bagage ingepakt en alles klaargezet om na het lekkere en uitgebreide ontbijt in de speciale ruimte te laten opslaan. Onze vlucht gaat pas om 21.05 uur dus we hebben nog lekker een dagje Barcelona tegoed. We zijn gaan lopen naar de Sagrada Familia een bouwwerk van Gaudi wat nog steeds niet af is en vermoedelijk nog poosje zal gaan duren ook. Het is een kerk met allerlei prachtige ornamenten en torens. De bouw hiervan is volledig afhankelijk van sponsoren en gaat dus ook in dat tempo verder. Het was er heel druk dus we hebben net als vrijdagavond alleen rondje om de kerk gelopen en wat foto's gemaakt. Vervolgens op de blauwe lijn van de Toeristenbus gestapt en begonnen aan wederom een rondje Barcelona. Nu echter de Noordkant van de stad. We zijn uitgestapt in Park Guell alwaar Gaudi van allerlei mooie bouwwerken heeft neergezet. Ook heeft hij hier poosje gewoond. Ook in dit park, wat trouwens een aardig eindje op de berg ligt wat er dus voor zorgde dat je ook als maar bergje op trappetje af aan het lopen was, een mooi uitzicht over Barcelona! Toen we weer bij de bushalte waren aangekomen stond daar zo'n rij dat we besloten om te gaan lopen, bergafwaarts de stad in. We hebben een heel eind de Carrer de Grand Gracia afgelopen, de PC hoofdstraat van Barcelona met alle chique merken die je maar kan verzinnen. Helaas zijn op zondag de winkels dicht. Dus na een voor Arthur heel goedkoop rondje shoppen zijn we weer op de bus gesprongen. Nu de Blauwe ronde verder afgegaan langs: een oude blauwe tramlijn zoals in San Francisco (MOET IK DUS NOG NAAR TERUG) met aansluitend een kabelbaan de Tibidabo berg op.
Hier bovenop de berg is behalve een kathedraal ook een pretpark waarbij je als je dan in de achtbaan naar beneden gaat wel heeeeeeeel erg ver in de diepte kijkt! Na een beroemd klooster kwamen we bij Palau Reial, een van de paleizen van de koninklijke familie, verderop kwam ineens het stadion van Barcelona te voorschijn, Camp Nou. Dit was een druk fotomoment, alle mannen kwamen tot leven in de bus... Na een mooie tocht door Barcelona uitgestapt bij Palça Catalunya, het hart van Barcelona. Hieruit zijn we gaan lopen richting hotel, langs de Arc de Triomf, een perfecte replica van de boog in Parijs, ooit neergezet voor de wereldtentoonstelling. In het hotel de koffers gepakt en taxi genomen richting het vliegveld.
Adios Barcelona!! Eindelijk rust voor onze vermoeide voetjes!

• 13 Juni 2011 - 13:22

Martijn:

Klinkt als 'n zeer geslaagd lang weekendje weg! Leuke foto's ook weer :)
    Ben benieuwd van welk exotisch oord de volgende post op deze site gaat komen...???!

• 13 Juni 2011 - 13:23

Kewl:

Vanaf het heuveltje van zand vrees ik als ze met dit tempo het vakantiegeld uit blijven geven... :p

• 13 Juni 2011 - 14:24

Vic:

Nou mam de arc d' thriomf heeft toch wel een wat ander kleurtje in parijs :P