maandag - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Arthur en Yvon Koutstaal - WaarBenJij.nu maandag - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Arthur en Yvon Koutstaal - WaarBenJij.nu

maandag

Door: de koutstaaltjes

Blijf op de hoogte en volg Arthur en Yvon

06 Maart 2012 | Spanje, Barcelona

Maandag: besloten om vandaag naar Montserrat te gaan. Met de bus vanaf ons hotel naar Plaza Espana. Aldaar de ov-kaart gekocht die ons per trein naar Montserrat ging brengen. Het was een dagkaart met toegang tot de basiliek, museum, funicular de berg op en eentje de berg af naar een grot. En niet te vergeten de lunch. De rit starte om 10.36 uur. En ook met de gewone trein was het al een belevenis. In een propvolle trein een uurtje forensen. Aangekomen op station stapte we daar over op de cremallera, een bergtrein die ons in no-time bovenop de berg bracht. Vanaf hier kon je nog 2 ritjes maken in de funiculars met hellingspercentage van ruim 45 graden. Ze waren erbij vergeten te zeggen dat aan beide nog een flinke bergwandeling kleefde. Maar we hebben ons vermaakt en zijn om 16.00 uur weer aan de terugreis begonnen. In Barcelona afgesproken met Miguel om samen te eten. Om 21.00 uur aan tafel met vooraf tappas en als hoofdgerecht een half rund wat aan tafel gesneden werd en nog nagaarde op je hete bordje. Hof ter Doest (voor de kenners onder ons) kwam er aardig bij in de buurt.

• 06 Maart 2012 - 19:46

Dochtertje Lief:

Oew Hof ter Doest... vind dat we daar snel maar weer eens heen moeten gaan :P Maar moet zeggen, ben blij dat ze in New England geen bergen met treintjes hebben :P

• 06 Maart 2012 - 20:23

Truus:

Wat leuk allemaal, wij hebben die routes van gisteren en vandaag ook zo gemaakt, en ja de trein is ook een belevenis op zich, nietwaar! Geniet nog samen en wordt niet zeeziek. Groetjes en goede vaart.

Truus.

• 07 Maart 2012 - 10:03

Martijn:

Klinkt weer goed en mooie foto's :)
    Nog ff volhouden en dan kunnen jullie eindelijk ontspannen vakantie vieren op de boot ;)