dinsdag - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Arthur en Yvon Koutstaal - WaarBenJij.nu dinsdag - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Arthur en Yvon Koutstaal - WaarBenJij.nu

dinsdag

Door: de koutstaaltjes

Blijf op de hoogte en volg Arthur en Yvon

06 Maart 2012 | Spanje, Barcelona

Vanmorgen wederom in de bus voor het hotel gestapt richting Plaze Espanya om daar een 10-rittenkaart voor het ov te kopen. Eerste doel Camp Nou met de metro.
Daar aangekomen bleek dat er al voorbereidingen bezig waren voor de wedstrijd van morgen. De tour was dus ingekort en we zouden een hoop leuke dingen (????) niet kunnen zien. Alsdus besloot Arthur de tour uit te stellen naar een volgend bezoek aan Barcelona. Een stukje gewandeld en een bakkie leut bij Starbucks genomen. Op naar doel nr. 2 de Sagrada Familia voor poging 2. Met de metro al snel aangekomen op plaats van bestemming. De rij was niet zo heeeeeeel lang en binnen een kwartier waren we binnen, gewapend met een koptelefoon om de tour te beginnen. Hele mooie kerk aan de binnenkant, voor het gevoel al af. Prachtig werk van Gaudi en zijn nakomelingen. We zijn ook nog met een lift helemaal boven in de toren terecht gekomen en met een wirwar van nauwe wenteltrapjes weer beneden. Mooi om gezien te hebben, kan van the bucketlist... We zijn gaan lopen richting de Ramblas en de Ramblas del Mar. Fikse wandeling maar wel de moeite waard om zo tussen de mooie oude gebouwen te lopen. Op de terugreis gestopt op Plaza Espanya om daar de Plaza de Tores les Arenes te bekijken. Een arena die omgebouwd is tot grote Mall met op observatiedak (wederom met de lift omhoog) met restaurants en prachtig uitzicht over Barcelona. De terugreis hadden we bus L95 (de lange route), deze rit duurde 1,20 min i.p.v. 40 minuten maar uiteindelijk kwamen we op bekend terrein en dat allemaal voor 0,92 ct per persoon. Uurtje terug in ons hotel aangekomen en ons restand taart met Nespresso verorbert.
Morgen inpakken en Miguel komt ons rond 12.00 uur oppikken om ons naar de Norwegian Jade te brengen.
Straks 2 dagen op zee dus gaat even duren voordat we jullie weer op de hoogte kunnen brengen.

• 06 Maart 2012 - 20:32

Raymond En Marieke:

Beste buurtjes,
    Nou, ziet er allemaal goed uit, lekker eten en drinken en alweer veel gezien van Barcelona. Morgen de woelige baren op. Veel plezier en een behouden reis.
    Groetjes, van de buurtjes en de vissen, ze zijn er allemaal nog.

• 06 Maart 2012 - 20:35

Kelly:

Poehpoeh... Straks maar even uitrusten op dat kleine bootje van al dat gereis :p !
    Hopelijk hadden jullie de wandelschoenen bij ;).. Wij willen ook tapassss!!

Have fun en goed opletten bij de reddingsoefening!

• 07 Maart 2012 - 09:10

Arthur:

Verbinding in hotel is te langzaam voor mijn grote foto bestanden, probeer deze dan later nog wel te plaatsen.. Groetjes van het balkon.......

• 07 Maart 2012 - 09:10

Arthur:

• 07 Maart 2012 - 14:10

Pa En Ma:

Het is maar goed dat jullie veel in beweging zijn,met al die lekkernijen.
    Nu lekker genieten op de boot en dat het weer blijft meewerken.
    Hier is het weer koud en nat en natte sneeuw,hopelijk brengen jullie de zon voor ons mee.
    Nog veel plezier en niet zeeziek worden,Groetjes

• 09 Maart 2012 - 16:35

Leanne:

Ha lieve reizigers, wat heerlijk klinkt dit allemaal!!Fijn dat jullie al wat voorsnuffelen in en rond Barcelona, zodat de meisjes in april een keuze kunnen maken uit al dit moois.Dobberen jullie nog steeds op zee? Geniet samen van jullie trip, lieve groet uit het Ledel XXX