op zee - Reisverslag uit Madeirã, Portugal van Arthur en Yvon Koutstaal - WaarBenJij.nu op zee - Reisverslag uit Madeirã, Portugal van Arthur en Yvon Koutstaal - WaarBenJij.nu

op zee

Door: de koutstaaltjes

Blijf op de hoogte en volg Arthur en Yvon

10 Maart 2012 | Portugal, Madeirã

Woensdagochtend na ontbijt nog lekker genoten van de zon op ons balkon en om even voor 12.00 uur werden we opgepikt door Miguel om naar de Port van Barcelona te worden gebracht. Daar lag ons schip al op ons te wachten. Gelijk aan boord en de boel gaan verkennen. Ook waren de restaurants al open ondanks dat we pas allemaal om 17.00 uur aan boord moesten zijn. Onze hut was zelfs al klaar dus uitpakken maar...
De eerste avond gegeten in het buffetrestaurant met zoveel keuze dat je gewoon niet wist wat je eerst moest nemen hmmmm. Voor de rest hebben we die avond rondgelopen aan boord en natuurlijk de afvaart vanuit Barcelona meegemaakt. Op de kade stonden, jawel hoor, ECS Containers en hebben we dus ook nog beetje gewerkt (foto's hiervan naar de zaak gestuurd (hihi).
Donderdag:
Onze eerste dag op zee. Er is genoeg te doen voor iedereen. Op het vele eten na (wat ook hier weer de hele dag door mogelijk is) hebben we rondleiding gehad door de Spa, op de brug meegekeken bij de kapitein, boekjes gelezen in de bibliotheek, middagdutje gedaan en 's avonds heerlijk bij de Japanner van het Teppanyaki diner genoten (Amerika is beter!)
Aansluitend hebben we geweldige show gezien van ex-leden Cirque du Soleil (Holiday on Ice). Ook kon Arthur de weerleiding van het Casino niet weerstaan. We hebben rond 22.30 uur het passeren van de straat van Gibraltar live meegemaakt.
Vrijdag:
2de dag op zee. Zowaar warm zonnetje zo voor de Afrikaanse kust. 's Morgens nog met kleding aan maar vanmiddag zelfs onze zwembroek en badpak te voorschijn gehaald. Het schip bewoog wel enigzins zodat het zwembad soort van golfslagbad was geworden. Net als gisteren ook vandaag de fitnessroom bezocht in de strijd tegen de kilo's met al dat eten hier.
Gedineerd in een van de zalen met Engelse en Zwitsers aan tafel was een leuke mengelmoes van talen voor ons. Wederom naar de show geweest, dit keer was het soort van Idols en moesten we mensen wegstemmen.
Deze dag afgesloten met Casino bezoekje en we hebben ook weer a la Toversluis geld geschoven.
Zaterdag:......ja nu liggen we klaar om voor anker te gaan om Madeira te gaan bezoeken. Later meer!

• 10 Maart 2012 - 08:27

Vicky:

Klinkt weer alsof er genoeg eten is :P Maar denk dat alles tegenvalt in vergelijking met kobe...
    En een beetje elke avond in het casino hangen! Schandalig :P Ik ga het vanavond ook weer eens proberen dus als ik ineens rijk ben hoor je het wel:p
    Have fun! (ik ga hier weer verder met de strijk....)

• 10 Maart 2012 - 08:47

Truus:

Wat leuk allemaal, ben jaloers op je.
    Nee hoor, geniet er maar van. Hier is het maar bewolkt t regent net niet!
    Geeft ook niet, wij kunnen toch nog niet fietsen.
    Met Fons gaat het iets beter,maar hij kan toch nog niet op de fiets.
    Nou meisje je bent weer bijgekletst.
    Fijne dagen nog,
    Groetjes Truus.

• 10 Maart 2012 - 08:50

Kelly:

Hmm... Madeira.. Wat hadden ze daar ook al weer voor drankje :p?
    Ik hoor het alweer, jullie zullen vast enorme heimwee hebben! Hier was de weersvoorspelling 'druilerig' en als ik naar buiten kijk dan klopt dat helaas ook..
    Vick naar t casino, en wij naar de 'spa' vanaaf, zijn we er stiekem toch allemaal een beetje bij ;)

• 10 Maart 2012 - 20:52

Justyna:

Er staat niks over Arthur zijn winsten van casino! is het zo veel????

Geniet verder!
    We denken aan jullie.