London - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Arthur en Yvon Koutstaal - WaarBenJij.nu London - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Arthur en Yvon Koutstaal - WaarBenJij.nu

London

Door: de koutstaaltjes

Blijf op de hoogte en volg Arthur en Yvon

30 April 2012 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Na de tunnel kwamen we dus bij het Royal Airforce Museum aan en hebben we met opa allerlei oude gevechtsvliegtuigen bewonderd. 4 enorme zalen met vliegtuigen in alle soorten en maten; oude houten gevallen, ww2 vliegtuigen en enorme bommengooiers! Gelukkig was het binnen want buiten was het ijskoud en nat... Daar de eerste Engelse maaltijd naar binnen ges choven en toen op naar Canary Wharf voor ons appartementje! Waarbij we eerst nog even dwars door London moesten dus toen al van alles gezien! Bij het gebouw aangekomen kwamen we in een mooi groot appartement met 2 badkamers en mooie grote woonkamer met keuken terecht. Weer niet slecht zeg maar! Vervolgens uitgepakt, boodschappen gehaald en de buurt verkent, en toen lekker uit eten gegaan;)

Zondag was de eerste dag voor de London tour. Eerste stop was Churchill War Rooms een oorlogsmuseum over de tweede wereldoorlog. Wel. Interessant maar niet erg schokkend... Daarna was het op naar de London Bridge Experience. We wisten niet echt wat we kondon verwachten, maar we dachten een interactief museum over die brug. Het bleek alleen een soort van raar spookhuis! Wel grappig maar raar :p Toen lekker fish and chips gegeten bij een echte engelse pub aan het water. Vervolgens zijn we vertrokken naar de Tower Bridge Exhibition, waar je met een lift naar de bovenkant van de brug ging om het uitzicht te bewonderen. Een nadeel: het regende al de hele ochtend... Dus heel veel uitzicht was er niet:p Daarna werd het langzaam droog en kwam het zonnetje ook tevoorschijn! Tijd voor The Tower Of London. Daar een rondje gelopen, maar de rij voor de kroonjuwelen was weer extreem lange rij dus die hebben we maar overgeslagen. Vervolgens weer een metro ingesprongen (en ja opa had meteen door hoe het allemaal werkt) en op naar Chinatown voor lekker portie eten! Daarna weer snel naar huis want we waren allemaal weer goed versleten van zo'n dag lopen!

Vandaag (maandag) was London Day 2! De start was bij de Westminster Abbey waar ook al enorme rijen stonden en die we dus allen van de buitenkant hebben gewonderd. Toen via de House of Parlaiment naar de Horse Guard museum vertrokken daar even snel een rondje gedaan, toen wat te drinken gehaald bij de mcdonalds in de straat en toen naar de wisseling van de wacht gaan kijken bij de paarden en vervolgens in het zonnetje lekker door het park gelopen naar Buckingham Palace waar we vervolgens een deel van de parade nog mee hebben gemaakt, maar het was zo enorm druk dat we maar snel door zijn gelopen naar Harrods. Daar lekker gelunched met high tea en nog wat andere dingen en vervolgens rondje door het gebouw gedaan. Conclusie: een hoop mooie/lekkere dure dingen! Hierna voor de verandering maar weer eens een metro ingsprongen en op naar Kensington Palace waar we een rondje hebben gedaan en toen nog even lekker op een bankje in het zonnetje hebben gezeten in de tuin ernaast. De dag eindigde weer bij waterloo waar we aan het water in een restaurantje gegeten hebben. Toen nog even een arcade ingeweest en daarna voor de laatste keer de metro ingesprongen op naar huis!

Morgen nog een dagje en dan is ons avontuur met opa weer afgelopen. Maar ondertussen gaat hij al vrijwillig poseren voor de foto, dus er komen nog een hoop leuke foto's aan als we weer thuis zijn!

Zo ik heb wel weer genoeg getypt zo dus dit is het weer even vanuit London! Groetjes