Florida here we come, breda here Vicky come - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Arthur en Yvon Koutstaal - WaarBenJij.nu Florida here we come, breda here Vicky come - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Arthur en Yvon Koutstaal - WaarBenJij.nu

Florida here we come, breda here Vicky come

Blijf op de hoogte en volg Arthur en Yvon

31 Augustus 2012 | Verenigde Staten, Orlando

Donderdagochtend op het gemak ingepakt en uitgechecked.

Het was volgens de VonVon en VicVic. 1 uur 42 minuten rijden van ons hotel naar JFK vliegveld in New York.

Maar hoe dichter bij New York we kwamen hoe drukker het werd, het werd file rijden. Na kleine omweg 2 maal voor grote tol brug in de file gereden, en werd de rit 2,5 uur. Gelukig waren we heel vroeg dus dat was geen stres. De US Open, tennis tournooi is gaande dus al het verkeer op de rondweg staat ook daardoor extra vast. Uiteindelijk reden we direct de parking van de verhuurmaatschappij op...... Shit vergeten te tanken, nou ja dat is dure tank beurt. Met de trein shuttle eerst naar terminal 1 gereden, waar Vicky moest inchecken. Bij de incheck balies stonden lange rijen, maar doordat Arthur al gedeelte on line ingecheked had, kon Vicky naar de drop off punt voor de bagage, hier stond niemand. Aan de dame gevragd of zij Vicky direct kon doorchecken na overstappen in Frankfurt. Voila scheelt uur in de rij staan. Na afscheid van pappie en mammie genomen te hebben verdween Vicky door de security.....

Arthur en Yvon namen weer de treinshuttle en gingen nu naar terminal 8, ongelooflijk hoe groot JFK is.
Op terminal 8 komen alle vluchten van American Airways , dus dat was gemakkelijk te vinden, even de koffers apart inchecken en door naar de gate.

Inmiddels hoopvolle berichten uit Kaapstad / Stellenbosch onvangen dus snel even geld overmaken (-:
Wat een gemak internet bankieren, zelfs op het vliegveld.

Ons vliegtuig zat helemaal vol en werd er vroeg gestart met instappen, helaas vervolgens bijna 50 minuten in de file op de startbaan gestaan. Na rustige vlucht stapte we het vliegtuig uit.
Boem direct de warme lucht, het was hier 33 graden mmmmm

Na oppakken van onze koffers naar de auto verhuurder, om onze Amerikaanse bak op te halen. Helaas heeft Budget in Orlando relatief kleine vloot staan en mag je niet zelf uitzoeken, de dame gaf ons een mazda 6......gggrrrrr. Arthur maakte nog bezwaar maar ik moest maar gaan kijken en anders bij kantoortje klacht indienen. Wij met weinig hoop nar de garage en daar stond een grijze standaard mazda 6. Arthur naar het kantoortje gelopen en uitgelegd dat wij juist naar de USA komen om met die echte grote Amerikaanse bakken te rijden en dat een Japans autotje wel heel erg tegenvalt. De dame maakt nog opmerking dat ik Kia of Passat kan krijgen, nogmaals met mijn zielige gezichtje teleurstelling geuit dat ik geen Amerikaanse slee kon krijgen, na enig typen op haar computer, vraagt ze met hoeveel personen we zijn, 2 dus, nou dan kon ze me wel een gratis upgrade geven. En ja hoor weer een fel blauwe Ford Mustang Sport. Geweldig opvalen de komende week, dat wel.

Na korte rit, met dank aan MC Donald personeel als gids in ons appartement aangekomen, inchecken en naar de kamer. Wow dit is giga appartement, 3 slaapkamers, 3 badkamers, keulen , zitkamer etc, dus nu maar hopen dat we elkaar niet kwijtraken.
Ik zet morgen wel een paar fotos op de blog.

Zojuist nog even leker gegeten bij outbreak, steakhouse

Vicky zal vrijdag om 6 uur landen om Frankfurt met Lufthansa en dan op 9 uur dorvliegen naar Brussel

• 31 Augustus 2012 - 10:06

Jeannet:

Hoi vakantiegangers,

Het is te hopen voor Vicky dat zij een goede vlucht heeft en niet te veel last van een jetlag krijgt, en weer fris gaat starten met de lessen volgen :}:}.

Voor jullie nog veel plezier daar en jullie zullen elkaar wel lekker achter na gaan zitten zo saampjes in zo'n groot appartement.

Fijne vakantie en geniet van het mooie weer.

Groeten van uit regenachtig oosten des lands.

Jeannet

• 31 Augustus 2012 - 10:15

Justyna:

Hoi vakantiegangers,

Ik begrijp dat jullie nu ruimte over hebben voor bezoek! zullen we jullie kant op komen:-)

Geniet nu van jullie auto, zon, rust en vakantie!

Veel groeten uit koude, regenachtige Oostburg,

Justyna

• 31 Augustus 2012 - 12:04

PA EN MA:

Hoi vakantiegangers,

Nu even lekker genieten van het lekkere warm weer,hier is volgens mij de herfst begonnen.
    Wat een groot appartement hebben jullie,iedere dag een andere kamer of badkamer zeker.

Vicky d'r reis duurt wel erg lang met de staking in duitsland,hopelijk gaan ze vanmiddag weer vliegen.

Komen jullie ook via Frankfort mag je er wel rekening mee houden.

Pa is naar de neuroloog geweest mag weer een half jaar weg blijven en blijft 2x daags half tablettje.

Groetjes en geniet nog even nu gaan jullie aftellen.