De cruise - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Arthur en Yvon Koutstaal - WaarBenJij.nu De cruise - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Arthur en Yvon Koutstaal - WaarBenJij.nu

De cruise

Door: Arthur en Yvon

Blijf op de hoogte en volg Arthur en Yvon

03 Oktober 2013 | Verenigde Staten, Orlando

Hallo luitjes we zijn weer aan land,

Afgelopen zondagochtend zijn we op het gemak naar de kust gereden en daar hebben we nog even over het strand van Cocoa gelopen voordat we de auto op de cruise parking gezet hebben.
Met shuttle bus naar de cruiseterminal, waar we al mochten in-checken en direct aan boord konden.
We hadden weer een hut met balkon op het achtersteven van het schip. Inmiddels weten wij al hoe het gaat, de eerste dagen loop je continue te zoeken naar alle faciliteiten, restaurants, buffet en eetzalen. Op welk dek zat het ook al weer, 6e, 12e of toch 10e?
Het was mooi schip maar duidelijk ouder dan dat we tot dusverre gehad hebben, maar ook hier weer toch dat rare gevoel dat er heel veel passagiers zijn (3700) maar deze verdwijnen in het schip, nergens drukte of rijen wachtende voor je.
De Carnival Sensation heeft voldoende voor iedereen en het relaxen kan beginnen.

Om 5 uur vertrekken we bij zo'n 30 graden en varen we richting Freeport op de Bahama's. Wij kozen er dit keer voor om lekker aan boord te blijven, lekker aan het zwembad gelegen, rondje gelopen, schilderij veiling bijgewoond, kortom luieren...

Dinsdag aankomst in Nassau op de zuidelijke Bahama's. Hier zijn we eerder geweest dus geen excursie naar Atlantis gedaan maar heerlijk naar het Hilton hotel gelopen om als gast op het resort te genieten van de zon, strand, zwembad en cabana's/zonnentent! Lekker decadent! Na de late lunch terug gelopen door de met juweliers bezaaide winkelstraat van Nassau.

's Avonds weer dinner met optreden van de bediening. Ze deden iedere avond een dansje of zongen een liedje tussen de gerechten door, dit was leuk!

Woensdag hele dag op zee maar die dag was zo voorbij met alle aktiviteiten aan boord. In plaats van het ontbijtbuffet een uitgebreide brunch gehad in de Fantasy diningroom.

Donderdag was het al weer voorbij. Om 6 uur terug in Port Carnevarel. Wij vroeg ontbijt genomen en als een van de eersten van boord. Hierna weer met de shuttle naar de auto.

De VonVon had weer een mooie weg uitgezet, die binnendoor via het plaatsje Christmas leidde.

Om 14.00 uur waren we bij Hilton Grand Vacantions at International drive om in te checken.
Hier blijven wij tot maandag, de dag waarop 's avonds de terugreis naar Nederland gaat beginnen!

Groetjes
Arthur en Yvon

• 04 Oktober 2013 - 08:21

Truus:

Hoi Livonne,

Dat klinkt allemaal super,
    ik lig nog in m'n Portugeese bedje.
    Wij gaan straks door een natuurgebied
    fietsen, naar de roze flamingos
    kijken, geniet er nog van, dat doen wij
    ook.
    Tot later in het Ledel,

Lieve groetjes Truus

• 04 Oktober 2013 - 09:22

Leanne:

Ha lieve reizigers,

Dat klinkt heerlijk allemaal, zo te horen komen jullie helemaal relaxed terug. Super temperatuur zeg, hier heeft het vannacht geonweerd en een stortbui over Oostburg! Geniet nog van jullie reis en een goeie vlucht terug,
    Lieve groet uit het Ledeltheater,
    Leanne

• 04 Oktober 2013 - 16:30

Marieke:

Lieve buurtjes,

Toch weer een cruisje, dat was ik even kwijt. Dank voor de kaarten t.g.v. ons jubileum en de kaart van de Bahama's. Zo warm was het niet in Lille, maar wel alle dagen zon. Dus veel gezeten op terrasjes, pleinen e.d.
    Nog veel plezier de laatste dagen en tot ziens in Hoogendamme.
    Groetjes,
    Raymond en Marieke.