Alweer laatste dag New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Arthur en Yvon Koutstaal - WaarBenJij.nu Alweer laatste dag New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Arthur en Yvon Koutstaal - WaarBenJij.nu

Alweer laatste dag New York

Blijf op de hoogte en volg Arthur en Yvon

20 Augustus 2012 | Verenigde Staten, New York

Zondagochtend weer op tijd wakker.
Om 8 uur naar de Bread Factory gelopen voor heerlijk ontbijtje, ongelooflijk hoeveel etens zaakjes op zondagochtend geopend zijn. Vervolgens weer aardig wat "blocks" afgelopen en museum Ripsley's Believe It or Not bezocht. Hier zijn allerlei rariteiten en gekke bijzondere zaken en feitjes. De grootste man en vrouw, schoenmaat, lelijkste mens enz. Met ons hoge tempo waren we hier binnen een half uur alweer doorheen dus toen besloten nog even naar de buren ,Madame Tuessauds, te gaan. Dit was alleen nog gesloten, dus eerst nog een bakkie koffie gedaan bij de Mc Donalds. Vervolgens was het dus op naar de bekende mensen. 1 maar, .... Wij vonden sommige wassenbeelden ronduit slecht lijken op de bekende mensen. Helaas geen foto met Obama, dit was als enige afgeschermd om officiele foto's van te maken ie je dan moet betalen... Kortom leuke bezigheid maar hier waren we ook snel weer klaar.

Vervolgens zijn we met de metro naar het 9/11 memorial gegaan. Dit zag er na bijna 3 jaar weer helemaal anders uit, er was veel werk verzet, al het puin was weg en ook de Deutsche Bank, die er toen nog stond, maar waarvan de constructie toch te veel beschadigd was door de klap en giftige resten bevatte. Wij dus met onze kaarten in de rij voor de security en al naar het nieuwe monument gegaan. Wat een mensenmassa die dit willen bekijken en/of herdenken! De monumenten staan op de fundamenten van waar ooit de 2 wtc torens stonden en zijn best indrukwekkend.
Wij zijn weer via de uitgang naar het visitors center gelopen, waar we om 1400uur een rondleiding met gids geboekt hadden, dit zijn meestal nabestaanden, slachtoffers of reddingwerkers, die dan alle feiten vertellen inclusief hun persoonlijk verhaal. Blijft toch indrukwekkend geheel en dat vrijheid toch veel waard is.
Dit vergeten we allemaal wel eens te gemakkelijk.

Wij zijn daarna weer naar het zuidelijkste puntje van manhattan gelopen, waar we in het park op internet gezeten hebben. Wifi is vrij in de lucht, heerlijk!
Ijsje gegeten in het park en toen naar het Politiemuseum van de NYPD gelopen. Dit was niet veel, dus ook daar waren we snel klaar.

Vicky had uitgezocht waar China Town moest zitten,dus weer stukje naar boven gelopen en gelukkig gevonden! Wat een chaos, veelheid van verschillende kleine winkels, vlees, vis, kruiden, kappers, electronica etc. Maar ook een enorme stank... Vicky wilde eerst bij een chinees eten, maar had plotseling geen trek meer, net als Yvon.

Vervolgens weer een metrohalte gezocht en een metro gepakt naar Rockenfeller plaza, om daar als het een beetje donker werd naar de 88ste verdieping te gaan voor het prachtige uitzicht natuurlijk.

Inmiddels was het weer tijd om te eten, dus op de begane grond in burger restaurant gegeten. Alle 3 de variaties waren heerlijk en zowaar geen vette hap;)

Toen dus naar boven gegaan met een leuke en snelle lift en op "the top of the Rock" de stad nog even bekeken en foto's gemaakt. Helaas was de batterij leeg toen het echt donker werd dus toen zijn we maar weer vertrokken naar het hotel, en jawel weer lopend natuurlijk!

En zoals elke avond ging Arthur direct plat en droomde hij weer snel weg..

Vanmorgen was het uitchecken geblazen en zijn we met de taxi naar het vliegveld gegaan om onze auto op te halen.

Het verhaal van de rest van de dag volgt later!
Groetjes vanaf het zwembad in Rhode Island!

Ps de koutjes in Florida vermaken zich duidelijk ook goed..

• 20 Augustus 2012 - 23:48

Bart En Ine:

Dag luitjes,

New York kan opgelucht ademhalen, de koutstaaltjes zijn vertrokken.....
    Ha, moest toch wel lachen met jullie hotel in Brussel zo zie je eens alle kamers op een korte tijd.

Blijkbaar toch weer leuk gehad in New York, jammer dat wij niet konden afzakken naar het Noorden, maar sommigen moeten soms ook nog werken.
    Denk dat de rest van de trip ook wel leuk wordt. Boston staat bij ons hoog op de to do lijst dus wij kijken al uit naar jullie volgend reisverslag.

Groeten en geniet

Ineke en Bart

• 21 Augustus 2012 - 01:09

Chantal:

Natuurlijk maken wij het goed! Jullie ook gelukkig!:) wij gaan nu een eet tentje zoeken! XXX