Atlanta - Reisverslag uit Atlanta, Verenigde Staten van Arthur en Yvon Koutstaal - WaarBenJij.nu Atlanta - Reisverslag uit Atlanta, Verenigde Staten van Arthur en Yvon Koutstaal - WaarBenJij.nu

Atlanta

Door: de koutstaaltjes

Blijf op de hoogte en volg Arthur en Yvon

27 Augustus 2011 | Verenigde Staten, Atlanta

Donderdag de kindertjes weer afgezet in Orlando voor hun vlucht via Dublin naar Brussel. Zie ook verslag van Vicky en haar koffer ervaring (-:

Nadat we van de kids afscheid hebben genomen zijn we onze nieuwe kleinere autootje op gaan halen. Ik dus naar Budget Car Rental. De dame achter de balie kon geen reservering vinden dus heb ik mijn schriftelijke bevestiging getoond waarop referentienummer stond. Oops ik lees nu dat het Dollar Car Rentals moet zijn, waarop ik de dame hartelijk bedankt en naar de juiste balie ga. Na het papierwerk weer naar de garage gelopen en de keuze op een grijze Ford Mustang met zwarte kap laten vallen.
Nu nog even de koffers in dit autotje krijgen en we zijn onderweg naar het Noorden.

Om 20.00 uur hotel langs de snelweg genomen en hebben we vanmiddag de eerste 200 miles gereden.
De Cracker Barrel zat naast ons hotel dus weer lekker goedkoop gegeten.

Vrijdag weer in de auto en op weg naar Bart en Ine in Atlanta.

De temperatuur stijgt in de auto naar 105 graden Fahrenheit, dus zo'n 40 graden Celsius. De Von-Von navigatie stuurt me lekker door het Amerikaanse verkeer waar ongelooflijk veel Politie controles plaats vinden. Op een gegeven moment staan er heen 6 Politieauto's met hun "slachtoffers" aan de kant. Tegenovergesteld ook een 3 tal "slachtoffers" aangehouden. Duidelijk tonen ze dat er blauw op straat is. Gelukkig laten ze ons met rust.

Na korte stop bij een Tanger Outlet (wat trouwens in het niet valt bij de Primieum Outlets) rijden we het drukke verkeer van Atlanta in.

Uiteindelijk rijden we armoedig straatje van carpark in waar bouwval van Bart en Ine gevonden wordt.
WAUW wat een omgeving, bosrijk, heuvelachtig, ruim en schoon. Ze hebben een schitterend Amerikaans huis en na rondleiding moeten we nog een plattegrond hebben om alles terug te vinden. Foto's volgen nog later.

En ook in Atlanta naar Ted's Montana geweest, was ook de favoriet bij Bart en Ine, die Ted's ook in Washington ontdekt hadden.
Ine weet nu het verschil tussen een Buffalo en een Bison.

Na een goede nachtrust in huize Verbeke-DeMeulemeester lekker ontbijten in de serre. Vervolgens het laatste nieuws over de orkaan Irene op CNN bekeken. Ze gaat gelukkig langs Florida en we hebben totaal geen last van te verwachten voor onze laatste week.

's Middags op naar Stone Mountain gegaan. Is (attractie)park rond berg, waarop wij besluiten deze omhoog te voet te gaan. Pffffff wat een klim, we gaan een voor een kapot en hijsen ons naar de top. Buiten adem en met soort van zontomaatjes gezicht (rood) staan we boven uit te hijgen en genieten we van onze prestatie en het uitzicht over Atlanta. We zijn het snel eens dat we met de lift naar beneden gaan.

Onderweg naar huis shake en ijsje gehaald. Bij thuiskomst richting zwembad. Water lekker fris helaas zonnetje al weg bij het zwembad. Dus direkt bij thuiskomst zijn de mannenin de jacuzzi gesprongen en lekker hebben er onder genot van en drankje gerelaxed.
Temperatuur blijft rond de 30 graden hangen, heerlijk met koel windje.

's Avonds naar de Japanner gegaan en weer heerlijk gegeten, met leuke chef show. Laatste uurtje van de dag heerlijk buiten gezeten.

Wat een stress.....

foto's volgen

• 28 Augustus 2011 - 14:09

Vicky:

Klinkt weer heel vervelend allemaal:P Al ben ik blij dat ik in mn vakantie geen berg heb beklommen:P Vond al die parken wel genoeg!
    Wel handig als je de auto ophaalt bij de goede rental! Slimpie!:P
    Ik hier nog aan het wachten op mn koffer, wordt tussen 3 en 7 afgegooit hierzo dus hij heeft nog 4 uur:p
    Voor de rest mezelf geestelijk aan het voorbereiden op morgen;)
    Toedels!

• 28 Augustus 2011 - 19:58

Martijn:

Zo hoog kan die berg niet geweest zijn; je shirt zag er nog behoorlijk droog uit hoor op de foto Arthur!
    Mooi grijs wagentje weer hoor; weten ze bij de verhuur ook al dat je 50 wordt :p?
    Viel spass nog!

• 29 Augustus 2011 - 00:30

Bart En Ine:

We hebben genoten van jullie bezoek en ook van de bergklim !!!!

Geniet nog van jullie reis ,alvast happy birthday en we hopen jullie nog vaak als gasten over de vloer te hebben !!

Have fun fun fun :-)

• 29 Augustus 2011 - 10:26

Kelly:

Wel mooi dat er bovenin dit venster staat: Arthur en Yvon gaan op een korte vakantie... wat nou kort:P?

Sounds good! Once again..:p
    Ik ga me eens buigen over de filmcamera of ik alles op dvd krijg via iMovie... Kunnen jullie nog die laatste foto's van Carib Cove (met de alligator) doorsturen? Dan kan ik ook alvast aan n foto-album beginnen :)

Toedelsss

• 29 Augustus 2011 - 11:34

Opa:

hallo heb bericht gelezen en en je kon het in die oude ford niet koel houden maar dan het dak maar open ik ben weer terug maar heb een griepje op gelopen heb lekker geklust was ook 30gradenlekker zweten wou arthur maar vast feliciteren maar niet teveel steaks eten doeiii OpaOOOOOO

• 29 Augustus 2011 - 18:56

Vicky:

Het schort staat Bart wel erg goed al zeg ik het zelf :P

• 31 Augustus 2011 - 18:14

Tante Ali:

arthur van hartelijk gefeliciteerd met je 50ste verjaardag. geniet er nu nog van wand het is zo voor bij die vakantie en dan moet je weer aan de slag,nu een fijne dag en tot gauw hoop ik groetjes van ons john en ali