Varen, zon, tropische buien en luieren - Reisverslag uit Cape Coral, Verenigde Staten van Arthur en Yvon Koutstaal - WaarBenJij.nu Varen, zon, tropische buien en luieren - Reisverslag uit Cape Coral, Verenigde Staten van Arthur en Yvon Koutstaal - WaarBenJij.nu

Varen, zon, tropische buien en luieren

Door: de koutstaaltjes

Blijf op de hoogte en volg Arthur en Yvon

23 Augustus 2011 | Verenigde Staten, Cape Coral

Vrijdagochtend kwam de verhuurder om ons instructies te geven over de boot.
Michael gaf ons eerst een uitgebreide uitleg van de waterkaart. Op het oog was er veel water, maar dit bleek op vele plaatsen slechts 50cm diep te zijn, vandaar dat het lezen van de kaart en zoeken naar de boeien een must was. Dit bleek ook niet overbodig. Na de theorie gingen we stukje varen om te kijken of wij het begrepen hadden (-:. gelukkig geslaagd en voeren we terug naar ons boothuis. Ook dat is een ervaring apart. Voorzichtig binnen varen en dan gehele boot uit het water liften.

's Middags hebben wij zelf stukje langs de kust gevaren en de eerste 'kleine' huisjes gezien. Eerste maal de motor voluit kunnen zetten en dan wordt het wel spannend, gaaf...
Er is goed aangegeven waar je met welke snelheid mag varen, gezien de rustplaatsen van de manetees en dolfijnen. Bij het eerste stukje kwamen we direct al 3 dolfijnen tegen die vlak langs onze boot zwommen.

Na uurtje varen hebben we even voor anker gelegen bij de vuurtoren, lekker in zee gezwommen (moet ca. 30 graden zijn, lekker). In de verte zagen we het donker worden en dat betekent in Florida OOOPS naar binnen, dus wij weer terug naar ons huisje. We waren goed en wel terug toen er een echt tropisch buitje naar beneden kwam inclusief mega gedonder en lichtflitsen. Na half uurtje is het dan weer voorbij en kan je weer van de zon/zwembad genieten.

's Avonds heerlijk de BBQ aangezet en van Martijn's kookkunsten kunnen genieten op onze steiger.

Zaterdag zijn we naar groot outlet shopping center gegaan, Miramar outlets en ook hier weer keurig de Amerikaanse economie geholpen. Hoezo crisis bij de Koutstaaltjes/Roos...?

Na al het shoppen zijn we op zoek gegaan naar Ted's Montana Bison restaurant, welke wij in Washington hebben leren kennen. Martijn dus Bison laten proeven, in diverse variateiten. Als surprise hoefde ik niet af te rekenen, fijn...

Zondag zijn we tijdig met de boot gaan varen en hebben een lange tour gedaan.
Als echte schippers zijn we met de boot gaan tanken (oops Arthur was niet echt handig hier) en aansluitend naar een restaurant met aanlegsteiger. Hier ging het Arthur al beter af.
Het was een leuk authentiek Amerikaans Marina Restaurant en we hebben lekker gegeten. Vanuit het restaurant hadden we mooi uitzicht over het water en konden we zien dat andere bootjes rond een oud schip cirkelden, er was duidelijk iets in het water.
Na de lunch gingen wij hier ook naar toe en zagen we 2 manetees (grote zeekoe) en 3-tal kleine dolfijnen.

We gingen terug en hebben onderweg diverse malen groepen dolfijnen gezien, leuk om te zien dat dan de meeste boten stil vallen en kijken naar de dolfijnen (-:
Al met al zullen we er zeker wel een stuk of 25 gezien hebben.

Zondag avond bij een Chinees gegeten. Ze hadden speciale avond en alles was in hawai stijl (-:. Hele rare Chinees (zie de foto's)

Maandag uitgeslapen en laat ontbeten, waarna Arthur, Kelly en Martijn rondje binnendoor wilde doen om langs de mooie huisjes te varen, helaas was het geen doorgaande route en hebben maar klein gedeelte kunnen doen, wel leuke stulpjes gezien.
Yvon en Vicky zijn thuis gebleven en hebben rustdag genomen (wassen).

's-avonds weer BBQ.

Dinsdag was het contact houden met Oma Koutstaal, hoe het met Opa in het ziekenhuis was, eerste resultaten lijken goed.

Dinsdag wilde we eens naar het strand van Fort Meyers rijden om lekker te zwemmen en te kijken of dit gelijk aan Sarasota, Napels is (hier zijn wij eerder geweest). Inderdaad typisch Amerikaanse weg langs huizen, hotels en je kan je auto tot op 15 meter van het strand rijden.
Het waren weer prachtig witte zandstranden, super schoon en het water was gewoon warm mmmmmmm
dat is beter dan een duik in Cadzand...
Hier heerlijk geluierd, gezwommen een beetje van de zon genoten.

Vanavond heerlijke zelfgemaakte taco's gegeten in onze serre. En toen begon het giga te onweren, bliksem en gedonder. Wat een hoeveelheid water kwam er naar beneden. Er zullen beslist enige serieuze bliksem inslagen in de buurt geweest zijn, zo dicht zat het boven ons. Maar na een uur is het weer voorbij en droogt het snel op..

Nog even tanken a euro 0,70 per liter !!! en wat lekkers voor vanavond halen...

Voor Kelly, Martijn en Vicky is het over 48 uur weer voorbij, wat gaat het toch snel...

Tot later!

• 24 Augustus 2011 - 09:00

Raymond En Marieke:

Dag buurtjes,
    Wat een mooie reis maken jullie langs al die prachtige huizen. Leuk dat jullie zoveel dolfijnen tegenkomen. Hier hebben we zo nu en dan ook tropische buien, dus daarvoor hadden jullie niet zover weg hoeven gaan. Gelukkig geen lekkage. Vandaag ook weer regen en mist, goed weer om de badkamer schoon te maken.
    Voor de jeugd zit de reis er bijna weer op. Nog even genieten voor pa en ma. Hier alles onder controle, de groeten van Oscar. Raymond praat regelmatig met hem.
    Groetjes, R en M.

• 24 Augustus 2011 - 20:04

Barbara:

ik ga voor de George's Cadillac Burger! Even gegoogled, zag er original uit.
    Wat geweldig om zeekoeien in het wild te zien en die dolfijnen zo naast je boot is ook amazing!
    Nog fijne dagen en een goed vlucht terug
    Hier nu 22.00 uur en Harry is al aan het trimmen in zijn bal! Vanzond krijgt hij een framboosje.
    Liefs Barbara