We zijn vertrokken - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Arthur en Yvon Koutstaal - WaarBenJij.nu We zijn vertrokken - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Arthur en Yvon Koutstaal - WaarBenJij.nu

We zijn vertrokken

Door: Arthur

Blijf op de hoogte en volg Arthur en Yvon

27 September 2013 | Verenigde Staten, Orlando

Vrijdagochtend om 6 uur vertrokken vanuit Oostburg, je weet nooit hoe het met de drukte op de weg is. Natuurlijk geen enkele file onderweg gezien en om 0845 als op onze parking bij Schiphol. Parking zit tussen de bloemen kassen van Aalsmeer en hebben ze shuttlebus naar het vliegveeld. Lekker relaxed en auto staat veilig. Natuurlijk waren we te vroeg voor de incheckbalie, dus via de zelf check in instapkaarten geprint, zodat we alleen nog de bagage hoefde in te checken. Op ons gemak bakkie koffie gedaan om ons om 1015uur weer te melden. Ook hier de zelf service gedaan met automaat voor de koffers.

Rondje shipholshops en op naar gate G3, om door de security te gaan. Hier was het uurtje wachten voordat we aan boord mochten. De comfortclass stoelen zijn echte aanrader, daar de 10 cm extra beenruimte voor Arthur groot verschil uitmaakt. Voila installeren en we zijn klaar voor de vlucht. We hadden wind mee en de vluchttijd was nog maar 9 uur en 5 minuten, daar scheelde ruim een uur.
Goede en rustige vlucht. Het toestel zat helemaal vol, hoezo crisis?

Wij arriveerde nu op Orlanda, Sandford iets verder van de stad op kleiner vliegveld. Na redelijk snelle immigration bij Alamo onze auto opgehaald. Ze probeerde weer van alles extra aan te smeren en voordelige upgrades te verkopen, helaas voor hun we weten het. Op alles nee, anders wordt het toch weer duurder.
Op de parking een Chrysler 200 uitgekozen, typisch Amerikaanse bak. Het ging allemaal heel snel, vanuit vliegtuig tot rijden met auto binnen het uur.... Wat een gemak.
Via de toll poortjes naar ons hotel gereden, 5 x toll van 75 cent tot 2 dollar (dit is flink gestegen, ook deze melkkoe is door Florida gevonden)

Het hotel was snel gevonden (-;
Ingechekt in kamer 526.

Het was inmiddels 19.30uur geworden dus besloten we snel naar de brillenzaak van Yvon te gaan, we zijn toch hier.
Al snel was er montuur gevonden en moest Yvon weer voor de camera om te meten en af te stellen. De laatse keer hadden we 50% korting en nu stond er maar 30%, dus wat doe je in Amerika. Je zegt dat je vaste klant bent en vorige keer 50% korting etc had. De opticien had het al gezien en voila onze korting werd weer verhoogd en toeslag verviel, zodat we weer dezelfde korting hadden. Dus gelijk bril maar weer besteld, zodat we die nog tijdens onze vakantie kunnen ophalen.

Ondertussen waren we al 21 uur wakker en werd het tijd om nog even wat te eten, dus snel via five guys, de hamburger gigant gegaan. Na kort rondje zijn we naar de kamer gelopen. Handig zo'n hotel aan de Mall.

Om 0500 uur Nederlandse tijd gaan slapen, klokje rond wakker geweest.

Groetjes
Arthur & Yvon

• 28 September 2013 - 21:01

Vic:

Goh zou onze halve belg dit geschreven hebben?! :P Maar wel te grappig dat je zo weer die korting op de bril hebt geregeld, echt ingeburgerd!

• 29 September 2013 - 22:41

Kelly En Epke:

HAha vick ik dacht precies hetzelfde! Epke vraagt of jullie winterlaarsjes voor hem mee kunnen nemen voor als ie straks naar puppycursus in teteringen moet ;)? Vreetse op de cruise!