New York, here we are again. - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Arthur en Yvon Koutstaal - WaarBenJij.nu New York, here we are again. - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Arthur en Yvon Koutstaal - WaarBenJij.nu

New York, here we are again.

Blijf op de hoogte en volg Arthur en Yvon

16 Augustus 2012 | Verenigde Staten, New York

Na een goede en rustige vlucht komen we voor schema tijd aan in Montreal. We worden aan de transfer balie opgewacht door dame van Air Canada, die ons begeleid door weer een security check, bevestigen van onze koffers op het scherm en uiteindelijk naar de US Customs brengt. Hier weer onze vinger afdrukken en foto in de computer. En alweer werd gevraagd aan Vicky of ze in de USA op school gezeten had. Ja dat klopt, in Washington;). (Maar gelukkig hoefde ik niet als martijn vorig jaar mee naar achter :P)

Rustig wat gegeten en naar de gate gelopen voor onze korte 55 minuten vlucht naar New York.
Na het instappen vertelde de piloot dat we even moesten wachten ivm het vele verkeer boven New York. Hierdoor half uurtje later vertrokken.

Het weer was schitterend, dus genoten van het uitzicht, aangezien het toestel niet echt hoog vloog. Bij aankomst New York, op weg naar het vliegveld La Guardia moesten we nog blijven cirkelen en zijn we twee keer echt over Manhattan gevlogen en over het vrijheidsbeeld heen. Dit leek wel een prive rondvlucht, geweldig zoals je altijd in de film ziet.

Dus opmaken voor de landing, kort voor de landingsbaan, geeft de piloot ineens volgas en maken we een doorstart en zien we het vliegveld onder ons doorschuiven. Het toestel klimt omhoog. Na 5 minuten komt de piloot op de intercom. Er stond een vliegtuig op onze landingsbaan, dus vandaar de doorstart. Dus moet hij doorstart maken, gelukkig zonder enig probleem.

En wij moesten weer een rondje over Manhattan maken om het vliegtuig gereed te maken voor weer een landing.
Vicky had van dit alles last van luchtziekte en was heeeel blij dat we uiteindelijk op de grond stonden.

Aangezien we in Montreal al door US Customs waren gegaan, konden we gewoon het vliegveld af, met de taxi naar ons hotel.
Wat blijkt, het ligt zo'n 500 meter van ons vorige hotel, in dezelfde straat, lekker gemakkelijk aangezien we dus de buurt al kennen.

Na het inchecken bij Double Tree by Hilton, hop naar de 19e etage voor onze kamer. Koffers een beetje uitpakken, omkleden en opfrissen en we gaan weer!.

Na omkleden zijn we naar de High Line gegaan, een wandelgebied over een oude spoor/metro brug en via time square naar het kantoor van de new york pas, om onze passen op te halen.

Intussen was het middernacht in Nederland en hier dus 6 uur 's-avonds, dus tijd om wat te eten. Uiteindelijk een TGIF, thank god it's Friday, gevonden. Wat een chaos en slechte organisatie, zoiets slechts nog nooit meegemaakt bij deze keten, maar de spareribs maakte veel goed.

Hierna terug naar het hotel en zijn we om 2130 uur lekker gaan slapen, dus na nog net geen 23 uur wakker zijn zat onze reisdag erop.

Nu natuurlijk alweer vrij vroeg wakker, dus tijd voor rondje douchen en daarna op naar de volgende dag vol avontuur!

• 17 Augustus 2012 - 13:06

Theresia:

hoi allemaal,
    je ben je zeker rot geschrokken omdat de piloot een door start maakte of niet.
    lekker kloten die lucht zakken is het wel binnen gebleven vick.
    gelukkig kan je nu de boel verkennen op de grond puffffffffffffffffffffff

• 17 Augustus 2012 - 14:03

Pa En Ma:

Hallo Hallo

Blijven jullie aan de gang om de vakantie spannend te houden,ga nu maar eens genieten.

Maar wat heeft de piloot jullie voor veel onheil behoed,wat een reactie van hem beslist een met
    ervaring.
    Nu geen gekke dingen meer hoor.
    Veel vakantie plezier en genieten maar.
    Groetjes kussss