New york - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Arthur en Yvon Koutstaal - WaarBenJij.nu New york - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Arthur en Yvon Koutstaal - WaarBenJij.nu

New york

Blijf op de hoogte en volg Arthur en Yvon

19 Augustus 2012 | Verenigde Staten, New York

Na een korte nacht werden we om 05.30 uur al wakker, lekker die jetlag.
Dus op ons gemak aangekleed en om 07.30 uur op stap naar het Empire State building, met 102 verdiepingen momenteel het hoogste gebouw van New York. De laatste keer stond hier een grote rij, maar nu was het net open en konden we direct naar binnen. Eerst in een flight simulator alsof je met een helicopter over New York aan het vliegen was. Dit was nogal flauw en hadden we al 2 keer in het echt gezien (-:

Na zoveelste security, hup in de lift van nivo 2 naar 80 (je voelde het snel gaan. Boven aangekomen kon je het verhaal over de bouw van de toren zien. Ongelooflijk als je bedenkt dat dit in 1930 gebouwd is , midden in de crisis en in 14 maanden tijd.....
Duidelijk dat veiligheid in de bouw toen nog niet bestond, werken op honderd meter en zonder veiligheidsvest, helm of kabels etc.

Vervolgens naar de 86ste etage, waar het uitkijkdek is en je super uitzicht over New York hebt, helaas is het wat heiig, maar super uitzicht.

Vervolgens zijn wij te voet naar een vliegdekschip gegaan, die sinds aantal jaren als museum in New York ligt, leuke vliegtuigjes en zien hoe de bemanning aan boord leefde, dit was afzien hoor.

Vanuit de haven zijn we naar pier 78 gelopen, waar onze rondvaart boot aankwam, rondje Manhattan met gids Danny die uitgebreid vertelde over alles wat we te zagen.

Vervolgens weer richting Rockefeller toren, waar we een uitleg van de brandweer konden bijwonen. De ruimte was echter heel klein en de ander koutjes in New York hadden al beetje verklapt wat je er kon doen dus deze maar geskipt. Het was weer tijd om wat te eten en we zijn bij ons favoriete Bison restaurant aangeschoven (ja, John en de rest Bison bij Ted's Montana's ook in Florida hoor!). Met volle maag weer richting hotel waar Arthur al vroeg onder zeil was en wij wat later...

• 19 Augustus 2012 - 02:57

Chantal:

Die brandweer was juist heel leuk en leerzaam! En die man was ook erg leuk en grappig! Hadden jullie kunnen zeggen dat jullie ons kende! Gewoon zeggen dat er een nederlands meisje helemaal bepakt stond. Nou jullie hebben ook een druk programma! Wij gaan morgen weer door!

• 19 Augustus 2012 - 10:50

Martijn:

Maximaal gebruik maken van die NY-pas zo te horen!
    Afgelopen dagen alleen maar gewerkt en als ik dan om 2.00 thuis kwam was daar in ieder geval het geruststellende geratel van Kimi in z'n molen :) Ik denk dat ie aan t oefenen is voor de marathon!

• 19 Augustus 2012 - 11:09

Jeannet:

Hey vakantiegangers,

Jullie genieten er weer optimaal van :). Jullie hebben al wel weer het een en ander mee gemaakt op de heen reis. Hoop dat het nu alleen nog maar genieten is.

Veel plezier en schrijf nog wat leuke dingen.

Groeten,

Jeannet