Boston Day 1 and 2 - Reisverslag uit South Kingston, Verenigde Staten van Arthur en Yvon Koutstaal - WaarBenJij.nu Boston Day 1 and 2 - Reisverslag uit South Kingston, Verenigde Staten van Arthur en Yvon Koutstaal - WaarBenJij.nu

Boston Day 1 and 2

Blijf op de hoogte en volg Arthur en Yvon

26 Augustus 2012 | Verenigde Staten, South Kingston

Hallo iedereen! Daar zijn we weer!
Gisteren ons eerste dagje Boston gehad. Voor het weekend en maandag hebben we weer een pas gekocht waardoor je veel attracties/musea 'gratis' in kan. Deze was vrijdag dus nog niet van de partij dus daardoor hadden we een rustig dagje om de boel een beetje te verkennen in Boston.
We zijn vanaf het hotel met de metro de stad in vertrokken, met als eerste stop: Harvard University in Cambridge (zeg maar een buitenwijk van Boston). Weer een hele mooie campsus net als op Yale maar wel een hele andere stijl. Dus als ik zou mogen kiezen tussen de twee, dan wordt het toch wel Harvard. Dan zit je ook nog lekker echt in een stad ;). We hebben daar na een wandeling over de campus een rondje gedaan door het Harvard Natural Museum.

Vervolgens lekker gelunched en toen met de metro vertrokken naar North End, een buurt in Boston die zoals je al kan raden... in het noorden van de stad ligt. Hier hebben we een groot stuk over de Harborwalk gelopen, een hele boardwalk langs het water tussen allemaal dure huizen en appartementen door. Daar lekker een ijsje gegeten en vervolgens door naar onze volgende stop van de dag, de Quicy Market & Faneuil Hall. Hier waren aardig wat shopt verdeeld over drie gebouwen naast elkaar waarvan de middelste helemaal gevuld was met allerlei etenstentjes. Gelukkig hadden we net het ijsje op anders had ik zo alles willen kopen/proberen.

Ondertussen was het al een uur of 4 's middags dus toen maar besloten terug naar het hotel te gaan en daarna daar in de buurt wat te gaan eten. Dit werd alleen een avontuur op zich. Op google maps niet veel in de buurt kunnen vinden dus we gingen met de auto op weg naar een weg waar wel wat zat. Dit bleek alleen meer een ongezellige achterbuurt van Boston, dus dat ging het niet worden. Dus we dachten tot de afslag naar de snelweg komt dan weten we ook de weg weer en vinden we vast wel wat te vinden. Na ongeveer een half uur uiteindelijk toch nog een weg gevonden die naar de snelweg ging. Vervolgens kwamen we daaraan een grote shopping malll tegen met een van onze favorites: The Cheesecake Factory! Jamjamjam!

Vandaag waren we weer aardig vroeg wakker en zijn we rond half 9 vertrokken naar het metrostation om dit keer naar het centrum te gaan voor onze Trolley-tour. Leuke oude bus in stijl van een trolley. Het was eigenlijk Hop Off-Hop On maar de gids/chauffeur was zo leuk dat we maar het hele rondje door de stad hebben gedaan en uiteindelijk nog even gestopt zijn bij een grote shopping mall voor een rondje Barnes & Noble en een lekker gegrild kippetje als lunch met een dessert van aardbeien met chocolade dip :D

Daarna zijn we teruggegaan naar het hotel om daar de auto in the springen en op weg te gaan naar Plymouth. Hier gingen we naar de Plimouth Plantation & Mayflower II. Plymouth is de plek waar ruim 100 Engelsen (die in Nederland hadden gewoond maar wegens geloofsbeperkingen weg wilden) zich hadden gevestigd. Het park waar wij naartoe gingen liet de oude situatie van de Native Americans, de oorspronkelijke bewoners) zien en een stadje van de Engelsen. Er waren ook allerlei mensen in karakter die dan dus je toespraken alsof het nog de 17e eeuw was. Wel leuk maar een stuk minder dan Colonial Willamsburg waar we in 2010 waren geweest. De Mayflower II is het schip waarmee ze naar America waren gekomen en deze lag echt in het stadje Plymouth. Langs het water was ook een festiival dit weekend dus lekker over de braderie gelopen en daar wat gegeten. Ze hadden zelfs schnitzel op een stokkie :P

Nu net weer aangekomen in het hotel na weer een stop bij de shopping mall van gisteren om bij de Macy's nog wat pakken te passen maar we zijn erachter gekomen dat Amerikaanse pakken niks voor pap zijn.

Nu is het tijd voor rondje Popcorn (van de braderie meegekomen)!

Doeg!!!
Vicky & de ouwertjes

• 26 Augustus 2012 - 03:06

Chantal:

Haha popcorn! Die van mij zijn lekkerder hoor! Zelf gemaakt!

Goede morgen
    zijn jullie nog niet uiit geshopt.Jullie hebben weer van alles gezien,waar je de vorige keren niet geweest bent.

• 26 Augustus 2012 - 10:16

vervolg
    Maar niet alleen gezien,ook alle eettentjes uit geprobeerd.
    Iedere dag hebben jullie een klein?? ijsje toe genomen het is maar goed dat
    jullie veel lopen,want anders......
    Vicky je gaat nu weer aftellen vervelend hé.
    maar geniet de komende dagen maar lekker
    Nog heel veel plezier en tot horens
    Groetjes

• 26 Augustus 2012 - 10:43