Day 3: Tours, Cycling and a little reunion! - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Arthur en Yvon Koutstaal - WaarBenJij.nu Day 3: Tours, Cycling and a little reunion! - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Arthur en Yvon Koutstaal - WaarBenJij.nu

Day 3: Tours, Cycling and a little reunion!

Blijf op de hoogte en volg Arthur en Yvon

19 Augustus 2012 | Verenigde Staten, New York

Hello there again,

Vanmorgen zoals verwacht ook weer vroeg uit de veren, dus aankleden en nog even geskyped met opa en oma koutstaal en toen gingen we weer op pad om 7:15. Wat bleek, het regende! En het was nogal een stukje kouder dan gisteren!! Dus wij snel het nog wel goed hete metrostation ingevlucht en de metro ingestapt richting Rockefeller Center voor de tour bij het tv station NBC. Best interessant, en zelfs voor ons als niet amerikanen kwamen er genoeg bekende series en films langs. In de studio van een hoop bekende amerikaanse talkshows geweest zoals die van Dr. Oz en Saturday Night Live.

Toen we weer naar buiten kwamen was het gelukkig weer droog en toen zijn we via 5th Ave (DE shopping straat van NYC) richting Central Park gelopen. Hier aangekomen werd het tijd voor een rondje fietsen door Cental Park. Leuk om een keer gedaan te hebben, maar lopend zie je eigenlijk veel meer dus als we hier nog een keer komen gaan we zeker weer gewoon lekker lopend erdoor ;)

In de buurt van Central Park gelunched en even met Kelly op Skype bij gepraat over haar (wat minder luxe) avonturen. Vervolgens de metro ingesprongen naar het meest zuidelijke puntje van Manhattan, naar Battery Park. Hier moesten wij om 2 uur verzamelen voor onze volgende tour van vandaag maar aangezien we nog wat te vroeg waren eerst nog even het park ingelopen, daar opa brilltje op skype de boel laten zien en een leuk straat optreden gezien en toen was het toch echt tijd voor de tour. Het heeft de naam Slavery and Underground Railway tour en was zeker de moeite waard. Veel informatie over de situatie van de slafen die naar New York waren gehaald tijdens verschillende periodes in de geschiedenis. En als je de naam ziet denk je wat hebben die ondergrondse treinen er dan mee te maken. Helemaal niks, dit is de naam die ze gaven aan de 'onderduik adressen' voor slafen die ontsnapt waren of probeerde te voorkomen een slaaf te worden.
Kortom een educatief middagje maar wel vermoeiend aangezien het ruim 2 uur lopen was in de ondertussen goed opgewarmde zon.

Vervolgens was het tijd om terug naar het hotel te gaan, hier even snel opgefrist en omgekleed en vervolgens Abrar (een klasgenootje uit mijn DC tijd) en Jeff (mn leraar daar) te ontmoeten na ruim 2 jaar. Met mam en pap even op het terras gezeten voor het hotel en vervolgens lekker uit eten geweest en weer goed bijgepraat. Dus dat was zeker gezellig!

Ondertussen nu weer op onze hotelkamer beland waar pa alweer ligt te snurken naast me. Ik ga hier met mam nu nog maar even de plannen voor morgen definitief maken en dan gaan wij ook maar onze ogen sluiten ;)

Bye bye!

• 19 Augustus 2012 - 04:55

Monica:

Ja snurken daar zijn ze goed in John jr kan er ook wat van. Veel plezier veder in THE USA. Van de ander koutjes in THE USA. Ik ga nu opzoek naar de berichten van Kelly

• 19 Augustus 2012 - 07:41

Groetjes Truus.

• 19 Augustus 2012 - 10:53

Martijn:

Druk druk druk dus!
    Net gebeld met Joris (eigenaar Sefapane) en Kelly was welkom om even een paar dagen op te komen laden, maar het vervolg daarvan zullen jullie van haar wel horen ;)
    Ik ga snel de wijnbar open gooien!

• 19 Augustus 2012 - 11:06

Leanne:

Ha turbulente reizigers!
    In de koelte van de ochtend( t schijnt 30gr hier vanmiddag!)jullie laatste actieve belevenissen gelezen, klinkt allemaal als genieten en ontdekken :-) Zo reizen we ook n beetje mee in NYC!
    Nog veel plezier samen,groetjes Leanne