we zijn vertrokken - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Arthur en Yvon Koutstaal - WaarBenJij.nu we zijn vertrokken - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Arthur en Yvon Koutstaal - WaarBenJij.nu

we zijn vertrokken

Door: dekoutstaaltjesopstap

Blijf op de hoogte en volg Arthur en Yvon

14 Januari 2011 | Verenigde Staten, Orlando

donderdag 13 Januari was het dan zo ver. vanochtend lekker vroeg opgestaan om op tijd op het vliegveld van Brussel, Zaventem te zijn. De vlucht van Delta Airlines DL 125 met vertrektijd 10.10uur. afgelopen dagen zeer slecht weer geweest in Atlanta, dus Yvon was eventjes bang dat we vertraging of cancellation zouden hebben. Het viel echter mee, vliegtuig was binnen en kwart voor 10 gingen we aan boord. het vliegtuig zat maar voor de helft vol, dus wij hebben direct andere plaatsen geregeld, lekker met z'n tweeen op het middenstuk van 3 stoelen, niemand voor ons, zodat ook die stoelen lekker naar voren konden.
goede vlucht met 4 recente speelfilms, waarvan we er 2 gezien hebben en 2 met gesloten ogen zaten (-:.. rustige vlucht die op tijd in Atlanta aankwam. De enorme ruimte voor de immigratie, waar we vroeger wel eens een uurtje in de rij gestaan hebben met kelly en vicky was bijna leeg, dus werden we snel gechecked. ESTA vergunning stond zowaar in het systeem, dus was dit snel gebeurt. en dan:
-koffer ophalen aan de bagageband
-door de douane
-de koffers weer afgeven voor de 2e vlucht
-door de security. Yvon ging door de nieuwe bodyscan.
en dan lekker ontspannen, want de 2e vlucht hadden we later geboekt om geen stress te hebben om deze te halen. dat was nu dus totaal geen probleem geweest. nu lekker wat gegeten bij de mandarin cuisine (afhaalchinees typisch amerikaans.)
onze doorvlucht naar Orlando was geland en na enig wachten konden we aan boord. eenmaal aan boord duurde het zeker nog 45 inuten voordat toestel naar de startbaan reed. hier werd voor de 2e maal alle motoren uitgezet en een restart gemaakt?? voordat we uiteindelijk vertrokken.
Van de gigantische sneeuwstorm was weinig meer te zien, het vliegveld was geheel schoon.
De aankomst in Orlando wordt ondertussen bekend terrein van de Koutstaaltjes, bagage ophalen en naar de auto verhuur. Arthur had een Ford Mustang Cabrio besteld, dus er werd wel 4 x gevraagd of wij wel een cabrio wilde. Het was namelijk nog nooit zo koud geweest in Orlando dan afgelopen dagen, het was 's-nachts tegen het vriespunt. Dus ook hier is het weer van slag, zoals overal in de wereld. enfin toch een Ford Mustang Carbrio gekregen, schitterende wagen, wit met speciale velgen en striping.
dus ingestapt en lekker naar ons Hotel gereden, hetgeen maar op 15 minuten lag.

morgen weer meer...

groetjes

• 14 Januari 2011 - 06:34

Vicky:

Kortom de international drive weer gevonden:P
    Maar het is manderin express pap:P
    Toedels!

• 14 Januari 2011 - 07:23

Kelly:

Dus jullie gaan als ik het goed begrijp met alle straks nieuw gekochte kleren over elkaar heen in de cabrio met het dak open rijden :p ?

• 14 Januari 2011 - 10:01

Jeannet:

Wat een geluk voor jullie dat de reis rustig is verlopen. Zo zie je maar weer denk je dat je naar het mooie weer ga is het daar ook koud. Veel plezier en geniet er van.

• 14 Januari 2011 - 10:34

Tante Ali:

wat fijn dat alles goed gegaan is, en nu maar hopen dat het weer beter wordt, want je moet toch met open dak rijden als je daar ben, gr john en ali

• 14 Januari 2011 - 16:46

Anneke:

Wens jullie de komende dagen heel veel plezier, en hopelijk beter weer