YVON Jarig en Bonaire - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Arthur en Yvon Koutstaal - WaarBenJij.nu YVON Jarig en Bonaire - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Arthur en Yvon Koutstaal - WaarBenJij.nu

YVON Jarig en Bonaire

Door: dekoutstaaltjesopstap

Blijf op de hoogte en volg Arthur en Yvon

23 Januari 2011 | Nederland, Amsterdam

Ik blijf geloof ik jarig gezien de titel. Na het ontbijt met de roos hingen er dus gisteren bij terugkomst 6 ballonnen voor de deur, 3 met Happy Birthday en 3 met Just Married (eh, ja just slechts 25 jaar, maar goed dat had Arthur dus niet goed overgebracht denk ik). We kregen ook 2 kaartjes die we in moesten leveren bij het dinee. Aldus gedaan en ja hoor er werd 2x voor ons gezongen en ik kreeg speciaal gebakje (waarvan we vanochtend een foto hebben gemaakt, lichtelijk ingestort) en Arthur kreeg een mini taartje voor onze trouwdag. Maar ik ben geen uitzondering hoor, naast me zat een Amerikaans stel, zij was ook jarig en de dag ervoor waren ze ook zoveel jaar getrouwd. Dus er wordt hier elke avond gezongen door de bediening!

Gisterenavond hadden we The Ultimate Deck Party waar de bemanning/entertainmentgroep ons aan het dansen probeerde te krijgen en je allerlei dansjes probeerde te leren. Was heel leuk om naar te kijken en als laatste werd de Congoline met aan het einde de limbostok (aldus het ouderwetse pollonaise lopen op zijn Zuid-Amerikaans). Was zowaar een latertje deze avond. Maar we mochten dan ook uitslapen want om 12.00 uur meren we aan in Bonaire.

Dus even rond 12.00 uur zijn we van boord gegaan. Geen tour gepland voor vandaag. Buiten kon je taxi nemen of bus naar het strand. Maar je kent ons, lopend naar het Plaza Resort gegaan. Hier kon je aan het strand liggen in stoelen of cabana's evt. snorkelspulletjes huren en ook gebruik maken van hun zwembad. Dus zo hebben we gezwommen in de zee na met onze teenslippers een heel parcours van gesteentes te hebben onweken. Het water is hier lekker 27 graden, ja dan wil Yvonnetje er wel in hoor! We hadden onze zwembrilletjes bij ons en zo nog wat visjes gezien, hele grote mooie blauwe vis, maar ja geen onderwatercamera he! Hier veel zout in de zee schijnbaar want zelfs Arthur bleef deze keer vanzelf drijven.
Nog even door Kralendijk gelopen maar stelt niet heel veel voor. Aruba was behoorlijk groter qua stad en winkeltje. Ook luxer. Hier net iets beter met de armoede dan in Dominica en Grenada.

Op de terugweg naar het schip kwamen we bij een Hollandse snackbar die konden we natuurlijk niet weerstaan en we hebben lekker frietjes pindasaus, berenhap en broodje kroket genuttigd.

Nu heeft Arthur net weer wat Internetminuten gekocht en hebben we nog genoeg tijd om wat foto's te kunnen plaatsen. Het probleem is da we weinig verbinding kunnen vinden onderweg en die zo traag is dat we dan alweer wegvaren en dus ook de verbinding weer vertrokken is..
Aldus Arthur gaat proberen onze roeiboot te posten en nog wat andere leuke foto's we hebben er ondertussen al ruim 1200 geschoten dus die moeten eerst nog door de balletagecommissie.
We varen om 19.00 uur weer weg uit Bonaire en zetten koers richting Aruba onze laatste stop aan de wal, hierna 2 dagen op zee en dan dus geen ontvangst zowel via de mail als via de telefoons. Dus hopelijk nog wat uit Aruba.....

groetjes yvon en arthur

• 24 Januari 2011 - 07:33

Vic:

Nou toch aardig roeibootje dus:P Alleen wel altijd jammer dat ze dan maar zo'n mini zwembadje hebben.

Maar als de stad van Bonaire nog kleiner was dan in Aruba dan was het wel echt klein!

Veel plezier in de jumbo!:P

Kuss

• 24 Januari 2011 - 09:00

Theresia:

Wat een boot waar jullie op zitten beetje klein.
    je ziet wel dat Arthur in training is met die foto op het strand????????????
    Yvon is druk aan het sporten en waar ben jij Art.

• 27 Januari 2011 - 09:36

Theresia:

hoi,nog even en het is weer voorbij.Je kijkt er lang naar uit en dan zit je weer thuis in de kou.
    Bij jullie is het weer een stuk beter dan in Nederland , Hier nog net niet onder nul BBBBBBBRRRRRRR en zeker voor jullie.Geniet er nog lekker van en zeker van het weer. doei