oeps - Reisverslag uit Atlanta, Verenigde Staten van Arthur en Yvon Koutstaal - WaarBenJij.nu oeps - Reisverslag uit Atlanta, Verenigde Staten van Arthur en Yvon Koutstaal - WaarBenJij.nu

oeps

Door: dekoutstaaltjesopstap

Blijf op de hoogte en volg Arthur en Yvon

30 Januari 2011 | Verenigde Staten, Atlanta

zaterdagochtend ruim op tijd weer uitgecheked bij ons hotel en met de Chevrolet Impala LT, zo'n zwart slagschip, naar de luchthaven gereden.

Hier konden we onze auto weer inleveren, wat is dat toch super georganiseerd in de USA. Bij aankomst ga je naar balie, teken voor bepaald type auto, in ons geval een full size one, en loop je naar de parking, hier staan dan enkele rijen met divere type auto's waaruit je mag kiezen. Het inleveren gaat net zo eenvoudig, aansluiten in rij , uitladen en in de tussentijd heeft een controleur alles nagekeken en krijg je eind afrekening.

vanuit de garage loop je direct de vertrek hal in en kan je buiten reeds je koffers incheken, dus geen rij om in te checken. wat een genot dat vooraf inchecken in het hotel.

het was een korte vlucht van 1,5 uur van fort lauderdale naar Atlanta. het vliegtuig zat vol met mensen die allemaal een cruise gedaan hadden en vanochtend op diverse schepen binnen waren gekomen.

In Atlanta eerst wat gegeten en toen naar de gate
onze vlucht van 17.30uur naar brussel was op schema. Na het instappen vertrokken we voor naar later bleek een korte vlucht.
na 45 minuten kwam de gezagvoerder op de radio.
we hebben een klein technisch probleem, de airco en de-icing van de vleugel werkt niet en gezien de kou bestaat er dus kans dat ijs zich op de vleugel vormt waardoor het toestel dus te zwaar wordt en niet meer kan landen. DUS sorry mijne dames en heren, wij gaan terug naar Atlanta.....alleen even de kerosine lozen die we aan boord hebben, daar we met volle tanks niet mogen landen.
wij zaten net achter de linker vleugel en daar begon een soort van brandslang ca 10 minuten te spuiten... Dus na bijna 2 uur waren we weer terug in Atlanta.
na 20 minuten werd het duidelijk dat de monteurs het probleem niet konden verhelpen en werd ons verteld dat er een ander toestel uit new york net geland was, dat gereed gemaakt zou worden voor ons en dat een ieder van boord moest. we kregen direct etensbon en moesten klein uurtje later ons weer melden aan een andere gate.

uiteindelijk konden we om 20.30 beginnen met het instappen en 21.15 gingen we wederom op weg naar brussel.

Ondertussen hadden we al contact met bart en ine, die ons direct weer hun gastenverblijf aanbood, indien we moesten overnachten. gelukkig was dit niet nodig, maar toch nog bedankt. (-:

Zondag kort voor de middag uiteindelijk geland en shuttle genomen naar de parking.

op naar Oostburg......

Arthur en Yvon
gelukkig hebben we de foto's nog

• 30 Januari 2011 - 14:26

Fam.Verweij:

Bedankt voor het leuke reisverslag.
    De foto`s zien we late nog wel.
    Groetjes en tot ziens

• 30 Januari 2011 - 14:29

Bart En Ineke:

Altijd welkom, bed staat altijdklaar voor volgende 'noodgeval' or natuurlijk gewone vakantie!