we zijn onderweg - Reisverslag uit Nassau, Bahama's van Arthur en Yvon Koutstaal - WaarBenJij.nu we zijn onderweg - Reisverslag uit Nassau, Bahama's van Arthur en Yvon Koutstaal - WaarBenJij.nu

we zijn onderweg

Door: dekoutstaaltjesopstap

Blijf op de hoogte en volg Arthur en Yvon

18 Januari 2011 | Bahama's, Nassau

Let niet op evt. typefouten, we hebben hier aan boord heel duur internet en posten dus via de sateliet ons reisverslag, iets minder vaak ook dus!
Maandagochtend met duster onweersbuitje vanuit Orlando vertrokken, hoe dichter bij het schip hoe rotter het weer, zelfs 2 tornadowaarschuwingen gehad!
Dit werd doorgegeven via de autoradio!
Auto ingeleverd op het vliegveld, taxi naar Port Everglades (10 min) en boarden!
Het ging heel snel ondanks ruim 3.000 pass. en aan boord is het helemaal vreemd, helemaal niet zo druk dus!
Lekker bakkie koffie gedaan met allerlei (gratis) lekkers van gebak tot broodje en toetjes (slecht voor de lijn)!
We hebben natuurlijk ook onze hut gechecked, veel groter dan menig Europese hotelkamer. Extra luxe is ons enorme balkon. 'S avonds wordt je bedje opgelegd met chocolaatje erop, verwennerij ten top!
16.15 uur werd er oefening gehouden om het schip te kunnen verlaten in een noodgeval; allemaal verzamelen in je eigen Musterstation. Dus met je zwemvest onder je arm eerst demonstratie bekijken en dan zelf oefenen. Ondertusen het schip verkent, wat een lengte, meer dan 300 meter (935ft voor de kenners), 18 etages dus dat is flink wat meters maken. Met als top boven op het hoogste dek een minigolf baan.
Om 18.00 uur zijn we dan eindelijk vertrokken uit de haven nadat o.a. de Maasdam van de Holland Amerika Line en een 4-tal andere varende flats voor ons uit vertrokken waren.
Na het omkleden zijn we onze eerste diner gaan beleven. Aan tafel met 6 Amerikanen die de ene na de andere cruise hebben gemaakt. Lekker politiek geklets en natuurlijk kwam ook het Nederlands elftal ter sprake. Het eten was veel te veel maar voortreffelijk. Daarna naar Theater alwaar de entertainers werden voorgesteld plus een geinig comedian het publiek warm wist te krijgen. Dodelijk vermoeid om 10.00 uur Amerikaanse tijd zijn we het bed in gerold.

• 19 Januari 2011 - 07:34

Vicky:

Volgende keer dan het verhaal even uittypen in word en daarna gelijk in een keer posten dan eej ;)
    Ik heb alleen het flauwe idee dat 935ft toch wat groter is dan 300 m .. Of ligt dit aan mij?:P
    Have fun!

• 19 Januari 2011 - 09:05

Egbert:

Ja ja, je wil wat, maar varen kan ook vermoeiend zijn.

• 19 Januari 2011 - 16:01

Mirjam:

Dat klinkt weer goed allemaal zeg!
    Heel veel plezier nog, geniet er van!!!